Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αιθέριο έλαιο Μανδραγορα

Ο Μανδραγόρας (Atropa Mandragora, ή Mandragora officinalis) είναι ένα αγγειόσπερμο, δικότυλο φυτό που ανήκει στην οικογένεια των Στρυχνοειδών. Ποώδες, ιθαγενές με 4 είδη, φύεται κυρίως στη νότια Ευρώπη και ειδικά στις Μεσογειακές χώρες. Στην Ελλάδα βρίσκεται σε περιοχές της Θεσσαλίας, της Πελοποννήσου, της Στερεάς και στα νησιά του Αιγαίου. Είναι γνωστός επίσης με τις ονομασίες σερνικοβότανο, καλάνθρωπος, μανδραγούδα, μεγαλοβοτάνι, αβγουδάτσα και άλλες.

Η ρίζα του είναι σαρκώδης, μακριά και μοιάζει με ανθρώπινο σώμα με δύο πόδια. Η μορφή και η υφή της ρίζας ωστόσο, μπορεί να διαφέρει από φυτό σε φυτό. Άλλοτε είναι ενιαία και άλλοτε διαχωρισμένη. Αυτό επιτρέπει τη διάκριση του κάθε φυτού σε αρσενικό ή θηλυκό. Τα φύλλα του είναι πολύ μεγάλα, ωοειδή, με κυματιστά χείλη. Το χρώμα του είναι από καστανό έως μαύρο, ενώ το εσωτερικό είναι λευκό και κολλώδες με πικρή γεύση. Ο καρπός του είναι σαρκώδης σε σχήμα μήλου με υπόγλυκη γεύση.

Ο Μανδραγόρας είναι γνωστός από την αρχαιότητα. Βρέθηκε στους Αιγυπτιακούς τάφους των Θηβών του 1800 π.χ. Αναφέρεται από το Θεόφραστο, τον Ιπποκράτη και το Διοσκουρίδη ως φάρμακο με πολλαπλή χρήση ( αναισθητικό, υπνωτικό, σπασμολυτικό, αντιφλεγμονώδες και αφροδισιακό). Όσοι επρόκειτο να ακρωτηριασθούν ή να καούν « ελάμβαναν μανδραγορίτην οίνον» για να μην πονούν την ώρα της επέμβασης. Εικάζεται ότι προκαλούσε κατάσταση ύπνου παρόμοια με κώμα, γι’αυτό οι αρχαίοι συνήθιζαν να αναφέρουν τη φράση «υπό μανδραγόρα καθεύδειν» για περιπτώσεις ανθρώπων που δεν αντιλαμβάνονταν την πραγματικότητα.

Ο Διοσκουρίδης αναφέρει ότι από τη ρίζα του μανδραγόρα παρασκευάζονται ερωτικά φίλτρα. Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν τον καρπό του και «μήλο του έρωτα». Οι νέοι στην Αττική είχαν συχνά πάνω τους ένα σακουλάκι με κομμάτια ρίζας μανδραγό-ρα για ερωτικό φυλαχτό. Επίσης, ο κάτο¬χος του μανδραγόρα, εκτός της σεξουαλικής ικανότητας, θεωρείτο οτι αποκτούσε πλούτο, υγεία και μακροζωία . Την ερωτική και μαγική του ιδιότητά λέγεται οτι την απέκτησε από τη μάγισσα Κίρκη, όταν αυτή τον πρόσφερε στους άνδρες του Οδυσσέα. Επίσης, η θεά Αφροδίτη αποκαλούνταν και «Μανδραγορίτις». Από την εποχή της Βίβλου ακόμα, στη Γένεση, υπάρχουν αναφορές για την χρήση του μανδραγόρα ως αφροδισιακό και ως βοτάνι που βοηθά στην τεκνοποίηση. Η Ραχήλ, απελπισμένη που δεν έκανε παιδιά με τον Ιακώβ, κατέφυγε στον μανδραγόρα για να γεννήσει τον Ιωσήφ.

Κατά το Μεσαίωνα, οι θρύλοι γύρω από το μανδραγόρα καθώς και οι χρήσεις του, πολλαπλασιάστηκαν. Ήταν γνωστός ως εξαιρετικό αναισθητικό για τις εγχειρήσεις. Γνωρίζοντας τη ναρκωτική του δράση, το χρησιμοποιούσαν και σαν ηρεμιστικό για τους μελλοθάνατους. Επειδή η ρίζα του μοιάζει συχνά με ανθρώπινη μορφή, πίστευαν ότι η παρουσία τέτοιων ριζών οφειλόταν σε φαινόμενα μετεμψύχωσης και ότι το φυτό βρισκόταν κάτω από την επίδραση των δυνάμεων του σκότους. Τον ονόμαζαν επίσης “μήλο του σατανά” και πίστευαν ότι προκαλούσε τρέλα. Σύμφωνα με τους θρύλους της μεσαιωνικής περιόδου, ο μανδραγόρας φύτρωνε κάτω από τα δέντρα που γίνονταν απαγχονισμοί κατάδικων ή που είχαν χρησιμοποιήσει αυτόχειρες για να κρεμαστούν. Για να τον ξεριζώσουν, χρησιμοποιούσαν κάποιο ζώο δένοντας το πόδι του στη ρίζα του φυτού με ένα σχοινί. Η διαδικασία αυτή έπρεπε να γίνει μόνο τα μεσάνυχτα, ή νύχτες με πανσέληνο και μετά από τις απαραίτητες προσευχές και τελετουργίες. Πίστευαν πως το φυτό, καθώς το ξερίζωναν, έβγαζε μια οξεία κραυγή που τρέλαινε ή σκότωνε όποιον την άκουγε.

Η σύγχρονη επιστήμη κατατάσσει τις ρίζες του μανδραγόρα στην κατηγορία των αναλγητικών, όπου ανήκουν και τα φύλλα της κόκας. (Σήμερα, η Ελληνική Αναισθησιολογική Εταιρεία εξακολουθεί να έχει ως έμβλημά της τον μανδραγόρα.) Είναι τοξικό φυτό και περιέχει ατροπίνη, σκοπολαμίνη και υοσκυαμίνη, πολύτιμες φαρμακευτικές ουσίες που χρησιμοποιούνται ως αντισπασμωδικά και καταπραϋντικά. Πρόκειται όμως για οπιούχο φυτό που μπορεί να προκαλέσει ψυχωσικά συμπτώματα (παραισθήσεις κ.α), ακόμα και το θάνατο σε μη ελεγμένες δόσεις. Δε συνίσταται η χρήση του από μη γνωρίζοντες.

πηγή : http://www.sensities.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΕΜΑΝΙΑ - Rehmannia Glutinosa

Πολυετές φυτό που φθάνει σε ύψος τα 60 εκατοστά, με κολλώδη φύλλα και πορφυρά άνθη. Περιέχει σάκχαρα, φυτοστερόλες και ρεμανίνη. Σημαντικό βότανο για την προστασία του συκωτιού από τις τοξίνες και την ηπατίτιδα. Χρησιμοποιείται με δύο τρόπους, ωμή για χρόνιες παθήσεις στο ήπαρ, όπως ηπατίτιδα και μαγειρεμένη με κρασί για παθήσεις εμμηνόρροιας και ανώμαλου κύκλου. Επίσης θεωρείται πολύτιμο γιατρικό για το γήρας, συντελώντας στην διαδικασία της μακροζωίας. Πηγή: botanakaiygeia.blogspot.com

Τάντρα και Ταντρικός Έρωτας σύμφωνα με τον Osho

Ο Osho μίλησε πολλές φορές στους μαθητές του για την Ινδουιστική Τάντρα και τη σεξουαλική της προσέγγιση, αποδεικνύοντας, ειδικά εδώ, τη μεγάλη ευρύτητα, ευφυία κι ελευθερία του πνεύματός του. Όταν τη δεκαετία του 1970 έπεσε «τυχαία» στο χέρια μου το βιβλίο «Only One Sky”, που επανεκδόθηκε αργότερα με τον τίτλο “Tantra: The Supreme Understanding”, το ρούφηξα μέχρι το μεδούλι και βοηθήθηκα μπορώ να πω πάρα πολύ από αυτό σ’ εκείνα τα νεανικά μου χρόνια. Τόσο πολύ το αγάπησα, που συνήθιζα να διαβάζω αποσπάσματά του στους φίλους και τους γνωστούς μου, προτρέποντάς τους στη «χαλαρότητα και φυσικότητα» και στο πλήρες άφημα και διάλυσή τους σε έναν «Ταντρικού» τύπου έρωτα που έπρεπε στο εξής να ακολουθήσουν στη ζωή τους. Αργότερα το βιβλίο αυτό μεταφράστηκε και στα Ελληνικά και είναι τώρα προφανώς εξαντλημένο. Ήταν το δεύτερο βιβλίο του Osho στα ελληνικά, είχε προηγηθεί η περίφημη «Κρυμμένη Αρμονία» του μαθητή του τότε Μανώλη Ρασούλη. Ακολούθησε επίσης αργότερα το βιβλίο «Τάντρα Πνευματικό...

To 7ο Τσάκρα Σαχασραρα

Το 7ο τσάκρα, που ονομάζεται επίσης και τσάκρα της κορυφής, αποτελεί έκφραση της συνείδησης της παγκόσμιας ενότητας και της ένωσης των αντιθέτων, σε όλα τα επίπεδα του ανθρώπου. Η συμπεριφορά του παραμένει παθητική, μέχρις ότου ο άνθρωπος μάθει ν΄ αγαπά αρκετά και να βιώνει πολύ καλά τις ποιότητες των έξι κατωτέρων τσάκρα Όταν γίνει αυτό, το τσάκρα της κορυφής αρχίζει να δραστηριοποιείται και καθιστά το σώμα, την ψυχή και το πνεύμα άμεσους εκφραστές της θεϊκής ενέργειας. Τότε ο Θεός, ο άνθρωπος και το σύμπαν, παρ’ όλο που είναι χωριστά πράγματα, γίνονται ένα. Οι άνθρωποι που έχουν φτάσει σ’ αυτή την κατάσταση ή αποτραβιούνται σε άλλα επίπεδα ύπαρξης για να προετοιμαστούν για καινούργιες εμπειρίες, ή παραμένουν στη γη και δρουν μόνο στο περιθώριο και σε συγκεκριμένες στιγμές. Σε αυτό το κέντρο δεν υπάρχουν μπλοκαρίσματα. Απλώς σε άλλους είναι ανεπτυγμένο σε περισσότερο βαθμό και σε άλλους σε λιγότερο. Όταν το τσάκρα αυτό αρχίζει και ανοίγει είμαστε πιο ήρεμοι και ανοιχτοί και ...